FANDOM

Sähkötupakkaa ei tämän lisäksi voida pitää luotettavana apukeinona röökaamisen lopettamisessa, sillä tästäkään ei ole tehty tieteellsitä tutkimusta. Euroopan röökaamista vähentävä verkosto (European Network on Smoking and tobacco Prevention ) on täysin samalla kannalla WHO:n linjauksen kanssa.

Myös jenkeissä on varoitettu sähkötupakasta. USA:n lääkeviranomainen FDA mieltää jotta sähkötupakka pitää sisällään myös syöpää aiheuttavia nitrosamiineja sekä dietyleeniglykolia mitä käytetään jäänestoaineessa.

Nuorten henkilöiden alttius mainonnalle huolestuttaa. Sähkötupakka mainonta sallii nuorille vääriä mielikuvia sähkötupakasta. Sähkötupakka on siis hyvin terveellinen asia oikeaan tupakkaan verrattuna. tän idea on nerokas: Käyttäjä ei lopeta nikotiinin käyttöä. Hän hankkii nikotiininsa sellaisesta lähteestä, josta toisia myrkkyjä ei tulekaan kylkiäisenä. Kannattaa silti muistaa, että sähkötupakka on suunniteltu ainoastaan vieroituskäyttöön. 1.1.2012 voimaantulleen lakipykälän mukaisesti tupakkatuotteiden sekä kessun jäljitelmien esilläpito on kiellettyä. Olet varmaankin jo nähnyt, kuinka tupakat ovatkin hävinneet näkyvistä kauppojen hyllyiltä. Valvira tulkitsee sähkökessun kessun jäljitelmäksi, joten sähkötupakan markkinointi ja mainostaminen on kiellettyä. Käytännössä markkinointi -ja mainontakielto tarkoittaa sitä, että sähkötupakkaa ei saa mainostaa lehdessä, radiossa, televisiossa, internetissä taikka missään muussakaan mediassa. Verkkokaupoissa mainontakielto tarkoittaa sitä, jotta tuotetiedot, tuotekuvat sekä tuotekuvaukset on piilotettava. Asiakas saa halutessaan tilata maapostin avulla (sähköpostin läpi tilaaminen on kiellettyä) kauppiaalta katalogin verkkokaupan tuotevalikoimasta.

Nyt voitte siirtää tupakoitsemisen täysin uudelle tasolle ja vaihtaa savukkeen sähkötupakkaan! Sähkötupakka on sähköinen laite, mikä mieltää savuketta, vaikuttaa savukkeelta sekä maistuu savukkeelle. paitsi että se ei ole savuke vaan jotain paljon parempaa.

Sähkötupakka ei pidä sisällään vaarallisia kemikaaleja ja se tulee käyttäjälleen vahvasti edullisemmaksi kuin klassinen savuke. Sähköröökiä ei sytytetä, täten se ei myöskään tuota savua, tuhkaa vai tumppeja. Se koostuvat kolmesta pääosasta, joita ovatkin akku, nestepatruuna ja höyrystäjä. Akku sallii sähkösavukkele virtaa. Savukkeen sisällä on pieni nestepatruuna, joka sisältää vettä, aromeita sekä nikotiinia. Kun imet sähkötupakkaa, nestepatruunan vesi höyrystyy sekä muodostaa täyteläistä vesihöyryä, joka emuloi kessun savua. Sähkötupakka saa aikaan todellisen röökaamisen tunteen. Vaikka se onkin elektroninen laite, on se suunniteltu mahdollisimman kevyeksi. Sähkösavuke emuloi ensivaikutelmaltaan ja väriltään savuketta. tämän päässä on pieni LED-valo, joka markkeeraa savukkeen tulipäätä. Valo syttyy aina kun sähkökessua imetään. jos haluat testata jotain aivan muuta, löytyy sähköistä savuketta myöskin eri väreissä sekä malleissa. Vai miltä kuulostaisi tyylikäs metallinen vai tyttömäisen pinkki sähkösavuke?

Sähkötupakan vesihöyry vaikuttaa suussa täyteläiseltä, maistuu aromikkaalta sekä jättää suuhun raikkaan tunteen. Uloshengitetty vesihöyry on kuten röökin savua, mutta se ei haise pahalle. Sähkötupakkaa saa polttaa ilman nikotiinia taikka halutessaan nesteet saa hankkia erivahvuisilla nikotiinipitoisuuksilla.

Sähkötupakka on kuten savuke, lukuunottamatta tupakoituasi et karista tästä tuhkaa sekä tumppaa sitä tuhkakuppiin, vaan laitat tämän laukkuun vai povitaskuun. sekä se on käyttövalmis heti kun haluat taas ottaa sauhut! Sähköröökiä saa tilata netistä sekä nettikauppoja onkin saatavilla pilvin pimein. Sähkösavukkeen voi ostaa Suomeen mistä vain, mikäli nesteet ovat nikotiinittomia. Nikotiinipatruunat taas tulee lakien sekä pykälien mukaan ostaa ETA-alueelta. Seuraavassa suosituimmat sekä laadukkaimmat nettikaupat, joista ostaminen onnistuu helposti ja kätevästi. Viimeaikoina mediassa, ja kahvipöydissä on puhuttu erittäin paljon sähkötupakasta. tuo tuote nousi Suomalaisten suosioon noin vuosi sitten, sillä silloin se alkoi saamaan ensimmäistä kertaa julkisuutta.

Sähkötupakka onkin auttanut jo tuhansia suomalaisia irti tupakasta. myöskin lehdistö ja internetin erilaiset mediat on kiinnostuneita siitä ilmiöstä. Netistä löytyykin lähinnä kaksi ääripäätä mitkä "riitelevät" keskenään - noista ääripäistä toinen väittää sähkötupakan olevan koko ihmiskunnan pelastus, kun taas toinen ääripää uskoo, jotta sähkötupakka tulee tappamaan tuhansia ihmishenkiä samoin kuin syöpäkääryle on tehnyt.

Totuus on todennäköisesti jossain niiden kahden ääripään välissä, tuskin sähkötupakka nyt mikään terveystuote on, paitsi että toisaalta uskon tämän olevan vahvasti vähemmän vaarallinen vaihtoehto kuin tupakka.