FANDOM

Kun sähkötupakkaa imetään tän höyrystäjä alkaa kuumentamaan nestettä joka höyrystyy käyttäjän keuhkoihin samaan tapaan kuten astmapiipun sisältämä höyry.

Sähkötupakka -nesteiden sisältö on: vesi, propyleeniglykoli, glyseroli.

Propyleeniglykoli (E1520) käytetään normaalisti elintarvikkeissa lisäaineiden sekä aromien kantaja-aineena. Glyseroli (E 422) käytetään yleisesti elintarvikkeiden lisäaineena, sakeuttamisaineena sekä kosteudensäilyttäjänä

E-savuke (engl. e-cigarette) toisin sanoen elektroninen rööki taikka sähkötupakka kuten se tällä hetkellä paremmin tunnetaan on sähköllä toimiva analogista syöpäkäärylettä (tupakkaa) imitoiva laite. Sähkötupakka saattaa näyttää oikealta tupakalta mutta todellisuudessa se on metallinen/muovinen putkilo jonka sisällä on monenlaisia elektronisia komponentteja. Sähkötupakassa tupakanpuru korvataan nesteellä mitä kuumentamalla laitteesta on mahdollista imeä savua muistuttavaa vesihöyryä. Sähkötupakki siis mieltää ulkoisesti ja käytöltään reippaan paljon oikeaa tupakkaa paitsi että siitä imetään höyryä, ei savua. Sähkötupakasta on nikotiinittomia ja nikotiinia sisältäviä versioita.

Omasta mielestäni elektronisen röökin ”poltto” on todella samantuntuista kuin normaalin tupakan. Sähkötupakasta imetään savun tapaisia höyryäjoka osoittaa (koostumukseltaan ja määrältään) sekä tuntuu kurkussa ja keuhkoissa jokseenkin vastaavalta kuin oikea tupakansavu. Markkinoilla on myös normaalin syöpäkääryleiden näköisiä sähkötupakka-malleja joissa on lisäksi päässä palamista imitoiva led-valo täten myöskin myös visuaalisesti ja tuntumaltaan sähkötupakka on tyydyttävä. Painoa sekä pituutta on normisti hieman enemmän kuten tavallisella tupakalla. Maku ei tietenkään ole täysin samanlainen toisaalta markkinoilla on myös syöpäkääryleiden makua imitoivia e-nesteitä jos sellaista haluat, hajua sähkötupakka ei tuota juuri ollenkaan. Itse olen käyttänyt sähkötupakkaa sisätiloissa kohta vuoden verran ilman minkäänlaisia haju- tai värjääntymishaittoja. Tupakasta vaihtoon totuttelu ottaa aikansa ja tuntemukset voivat olla hyvinkin henkilökohtaisia, onko sähkötupakka sinua varten selviää lopulta vasta kokeilemalla itse.

Sähkötupakka on myös vähemmän vaarallinen käyttää kuin klassinen rööki sillä se ei selvästi kuumene ulkopuolelta täten tulipalon vaaraa ei ole. Sähkökessun sisällä on osa mikä kuumenee vaan kun savuketta käytetään. Sähkötupakki sammuu välittömästi kun lopetat imemisen sekä käynnistyy enimmäkseen ilmanpaineen (imu) taikka äänen vaikutuksesta.

Sähköröökin käyttökustannukset voivat vaihdella suurestikin. mikäli keskityt vaan yhteen malliin sekä hankit vaan välttämättömät tarvikkeet niin hinta on varmasti tupakoimista edullisempi. Asiakas voi halutessaan tilata maapostin avulla (sähköpostin läpi tilaaminen on kiellettyä) kauppiaalta katalogin verkkokaupan tuotevalikoimasta.

Nyt voitte siirtää tupakoinnin täysin uudelle tasolle sekä vaihtaa savukkeen sähkötupakkaan! Sähkötupakka on elektroninen laite, joka emuloi syöpäkäärylettä, vaikuttaa savukkeelta sekä maistuu savukkeelle. toisaalta se ei oo savuke vaan jotain paljon parempaa.

Sähkötupakka ei pidä sisällään vaarallisia aineita sekä se tulee käyttäjälleen huomattavasti edullisemmaksi kuten perinteinen savuke. Sähkötupakkaa ei sytytetä, täten se ei tämän lisäksi tuota savua, tuhkaa tai tumppeja. Se koostuvat kolmesta pääosasta, joita ovat akku, nestepatruuna sekä höyrystäjä. Akku sallii sähkösavukkele virtaa. Savukkeen sisällä on pieni nestepatruuna, mikä pitää sisällään vettä, aromeita ja nikotiinia. Kun imet sähkösavuketta, nestepatruunan vesi höyrystyy sekä muodostaa täyteläistä vesihöyryä, mikä näköisversioi tupakan savua. Sähkötupakka saa aikaan todellisen polttamisen tunteen. Vaikka se onkin sähköinen laite, on se suunniteltu mahdollisimman kevyeksi. Sähkösavuke mieltää ulkomuodoltaan sekä väriltään savuketta. tämän päässä on pieni LED-valo, mikä markkeeraa savukkeen tulipäätä. Valo syttyy aina kun sähkökessua imetään. mikäli tahdot testata jotain aivan muuta, löytyy sähköistä savuketta myös eri väreissä sekä malleissa. Vai miltä kuulostaisi tyylikäs metallinen taikka tyttömäisen pinkki sähkösavuke?

Sähkötupakan vesihöyry tuntuu suussa täyteläiseltä, maistuu aromikkaalta sekä jättää suuhun raikkaan tunteen. Uloshengitetty vesihöyry on kuten syöpäkääryleiden savua, lukuunottamatta se ei haise pahalle. Sähkötupakkaa voi polttaa ilman nikotiinia taikka halutessaan nesteet saa hankkia erivahvuisilla nikotiinipitoisuuksilla.

Sähkötupakka on kuten savuke, mutta tupakoituasi et karista tästä tuhkaa sekä tumppaa sitä tuhkakuppiin, vaan laitat sen laukkuun taikka povitaskuun. sekä se on käyttövalmis heti kun haluat taas ottaa sauhut!